انتخاب سایز تشک مناسب

انتخاب سایز تشک مناسب

تشک و تخت های موجود در بازار در ابعاد مختلف برای سلیقه های مختلف تولید می شود. این امر بسیار مهم است که که ابعاد تشک و تخت یک اندازه باشد تا بابت تعویض مشکل یا ضرر مالی متوجه خریدار نباشد.

    • در صورتی که هنوز تخت یا تشک خود را خریداری نکرده اید، ابتدا برای اندازه تخت تصمیم گیری کنید و پس از آن اقدام به خرید تخت و تشک خود نمایید.
    • در صورتی که تخت خود را خریداری کرده اید یا از تخت قبلی خود می خواهید استفاده کنید، ابعاد تخت را به شیوه ای که توضیح داده خواهد شد اندازه بگیرید سپس برای خرید تشک با ابعاد مورد نظر اقدام فرمایید.

به طور کلی تشک و تخت های موجود به صورت استاندارد تولید شده و به صورت زیر طبقه بندی می شود:

 

ابعاد تشک دو نفره ابعاد تشک یک نفره ابعاد تشک نوجوان ابعاد تشک نوزاد
۱۴۰ × ۲۰۰

۱۶۰ × ۲۰۰

۱۸۰ × ۲۰۰

۲۰۰ × ۲۰۰

۹۰ × ۲۰۰

۱۰۰ × ۲۰۰

۱۲۰ × ۲۰۰

فقط در ابعاد ۸۰ × ۱۸۰ تولید می شوند ۷۰ × ۱۳۰

۷۰ × ۱۳۵

یکی از مهمترین جنبه های خوابی خوب و آرام داشتن تشک  مناسب می باشد باید اطمینان حاصل کنید که فضای  استراحت انتخابی مناسب شما می باشد یا نه؟گاهی فرد تشکی را انتخاب و خریداری می کند و بعد از خرید متوجه می شود که فضای تشک و اندازه تشک اون احصاص راحتی که باید داشته باشد را ندارد و در رختخواب خود راضی نیستیم بهتر است از فبل از خرید به نمودار سایز های موجود تشک استاندارد توجه داشته باشید . تشکی انتخاب کنی که نه کوچک باشد و نه انقدر بزرگ که فضای اتاق را بگیرد.ابتدا فرد باید توجه داشته باشد که تخت یک نفره یا دو نفره می خواهد و ابعاد یک نفره یا دونفره در چه سایزی باشد ، سایز تشک دونفره ۱۶۰×۲۰۰ سانیتی متر است.

هر سرویس خواب از اجزای زیر تشکیل شده است:

۱-     یک تخت خواب دو نفره با سایز استاندارد ۲۰۰*۱۶۰

۲-     یک آینه و یک میز و صندلی آرایش

۳-     همچنین دو عدد پایتختی

۴-     کمد لباس

البته کمد لباس در صورت تمایل مشتری می تواند به سرویس خواب اضافه گردد و جز ملزومات سرویس خواب نیست. هرچند که هر کدام از سایر اجزا نیز به صورت جداگانه قابل سفارش هستند. مثلا امکان سفارش تخت و پایتختی بدون میز آرایش و یا بطور کلی امکان اضافه کردن و یا حذف کردن هر کدام از اجزا امکان پذیر است.

همانطور که ذکر شد سایز استاندارد برای تخت های دو نفره ۲۰۰*۱۶۰ می باشد که بسته به نیاز مشتری و با توجه به سایزهای موجود در بازار، این سایز قابل تغییر به سایزهای بزرگتر مانند ۲۰۰*۱۸۰ و نیز ۲۰۰*۲۰۰ می باشد. متناسب با هرکدام از سایز تخت های ذکر شده تشک نیز در بازار موجود می باشد اما برای سایزهای غیر متعارف تشک باید به صورت سفارشی ساخته شود.

تخت های یک نفره نیز دارای ابعاد متفاوتی هستند می توان آنها را چنین دسته بندی نمود:

۲۰۰*۹۰

۲۰۰*۱۰۰

۲۰۰*۱۲۰

۲۰۰*۱۴۰

مانند تخت های دو نفره متناسب با هرکدام از سایز تخت های ذکر شده تشک متناسب با سایز آن تخت نیز در بازار موجود می باشد و برای سایزهای غیر متعارف تشک باید به صورت سفارشی ساخته شود.

تشک یکنفره سایز ۲۰۰*۹۰ (Twin)                                                                                                                   

بطور کلی اندازه Twin مناسب جهت یک کودک و یا یک فرد بالغ با اندام متوسط میباشد.در صورتیکه فرد دارای اندام بزرگ و یا تمایل به خواب با فرزندتان میباشید اندازه Twin-XL مناسب تر بوده که در ادامه معرفی میگردد.

 

  تشک یکنفره سایز ۲۰۰*۱۲۰ (Twin-XL)                                                                                                       

این اندازه مناسب جهت افراد با اندام بزرگ و یا افرادی که قصد همراهی نمودن فرزندان خود در هنگام خواب هستند مناسب میباشد. اندازه Twin-XL به افراد فضای بیشتری را جهت خواب میدهد ولی علاوه بر این موارد فضای اتاقی که تخت قرار است در آن مکان قرار بگیرد و همچنین تهیه کالای خواب باید در انتخاب نهایی شما مورد توجه قرار بگیرد.

اندازه استاندارد جهت تولید کالای خواب یکنفره Twin میباشد و طبیعتا برای خرید محصولات آماده جهت  سایز Twin-XL دارای تنوع و حق انتخاب کمتری میباشید و همینطور آویز لحاف یکنفره معمولی جهت این سایز تشک مقداری کمتر از تشک های Twin میباشد که البته لحاف های سایز سوپر برای اینگونه تخت ها در نظر گرفته شده اند.

 

  تشک دونفره سایز ۲۰۰*۱۴۰ (Full)                                                                                                                    

Full size سایز مرسوم جهت تخت دونفره جهت استفاده دو فرد ۳۰ تا ۴۰ ساله که در خانه و اتاق خوابشان فاقد فضای زیادی هستند،میباشد.در این سایز هر فرد فضای برابر با ۷۰ سانتی متر را دارا میباشد که جهت افرادی که در خواب جا به جایی های زیادی را صورت میدهند فضای کمی میباشد.

همچنین جهت انتخاب کالای خواب این سایز سایز استانداردی نمیباشد و در انتخاب محصول مورد نظر خود دارای تنوع کالایی کمتری میباشید که البته در لحاف و روتختی های استاندارد در این اندازه تشک دارای آویز بیشتری نسبت به سایز های Queen  و king  هستید.

بطور کلی تشک های دونفره سایز Queen  که در ادامه به آن میپردازیم دارای محبوبیت بیشتری هستند.

 

  تشک دونفره سایز ۲۰۰*۱۶۰ (Queen)                                                                                                                         

Queen Size محبوبترین و پر فروش ترین اندازه تشک در بین تخت های دونفره میباشد که فضای ۸۰ سانتی متری را برای هر نفر در این اندازه تشک در بر خواهد داشت.

همچنین سایز های استاندارد تولید کالای خواب برای این اندازه ، دارای تنوع زیاد و حق انتخاب های فراوان میباشد و تولید بصورت استاندارد بر مبنای هر دو سایز ۲۰۰*۱۶۰ و ۲۰۰*۱۸۰ میباشد.

بطور کلی با توجه به فضای مورد نیاز در اتاق خواب و راحتی در خواب ایده آل ترین اندازه تخت و تشک سایز Queen میباشد.

 

  تشک دونفره سایز۲۰۰*۱۸۰ (King)                                                                                                                           

King Size بزرگترین اندازه تشک های استاندارد تولیدی میباشد که این تشک فضای معادل ۹۰ سانتی متر را برای هر فرد در بر خواهد داشت. این اندازه تشک مناسب جهت افرادی که نیاز به فضای زیادی برای خواب دارند و دارای جا به جایی های زیاد در خواب هستند و همچنین افرادی که کودک خود را در هنگام خواب قصد دارند در کنار خود داشته باشند مناسب میباشد.

نکته قابل توجه در هنگام انتخاب این تشک ایسنت که  فضای در بر گرفته شده اتاق خواب جهت این اندازه تشک زیاد میباشد و به همین شکل کالای خواب استاندارد جهت این اندازه تشک تولید میگردد، ولی آویز لحاف نسبت به تشک سایز های Queen , Full  کمتر خواهد بود.

 

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.